woensdag 9 mei 2012

Wijze woorden in mijn brievenbus

Van ochtend weer een leuk kaartje uit detroit in mijn brieven bus met een geweldige Quote er op, net bekomen van mijn jetlag en weer een beetje aan mijn gewone dagelijkse leven gewend en dan zo iets uit je brievenbus vissen is altijd leuk. Vooral de tekst op het kaartje sprak mij erg aan vrij vertaald in het Nederlands betekent het:" De luxe van reizen is dat je alles voor de eerste keer beleeft en dat je in een positie bent waar in niks bekend is en je niks voor lief kunt nemen". ondertekent door Bill Bryson. En deze meneer heeft helemaal gelijk en dat vind ik nu juist het leuke van reizen. Het onbekende en de verwondering waarmee je een nieuw werelddeel, land, stad, plaats of plek kunt ontdekken. en dat kan ver weg zijn, maar voor het zelfde geld kan dit plaats vinden in je directe omgeving. Van de week ging ik op weg naar West maas, dit is een klein plaatsje z,n 7 km bij ons vandaan voor een afspraak met mijn fysiotherapeut. Ik kom hier eigenlijk nooit en meestal rijd ik er langs opweg naar een andere grotere plaats. Omdat ik een kwartier te vroeg was, besloot ik even het dorp door te rijden en eens rond te kijken, toe ik er verbaasd achter kwam dat dit eigenlijk best een leuk plaatsje is.Aan het einde van het dorp zit een leuk  recreatie gebied met een strandje aan de Binnenmaas en er zit zelfs een camping en een boten verhuur. Ik dacht dat ik de afgelopen drie en half jaar alle leuke plekjes van de hoekse waard al wel had ontdekt,  maar ook hier blijf ik me dus nog regelmatig verbazen.


Toen ik het kaartje zojuist registreerde via Postcrossing bleek er nog een leuke verrassing achter te zitten. het blijkt niet afkomstig te zijn van Bill uit Detroit. Maar ene Cindy uit Orlando Florida, blijkt de afzender te zijn. Toen ik de naam Bill Bryson googelde blijkt het dat deze man een beroemde schrijver is van reisverhalen. Omdat ik gek ben op Quotes en reizen en dit lezen is op mijn Postcrossing profiel, besloot Cindy een grapje met mij uit te halen. :-)
Wat mij betreft zeer geslaagd en leerzaam en ik ga maar eens kijken of ik binnenkort een boek van de beste man kan vinden. Want als het echte werk er even niet in zit, is het reizen vanuit je luie stoel een goed alternatief


1 opmerking:

  1. Mooie woorden van deze meneerBill. Even op Bol.com hebben ze vast wel een boek van Bill!
    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen