dinsdag 14 augustus 2012

Oude liefde roest niet

Nog een weekje en dan zitten Hein en ik in het vliegtuig richting Canada. Onder het moto, wat je zaait zul je oogsten; Gaan we zwager Izaak helpen om z,n tarwe te oogsten. Hoe dit in z,n werk gaat kun je zien in het onderstaande filmpje. Hein heeft het afgelopen weekend hier in de hoeksche waard al 9 bunders geoogst. Ik heb een aantal rondjes mee gereden en uit gebreid  instructies gehad. In het verleden heeft Hein in Amerika een aantal jaren gewerkt voor een bedrijf wat Combines verhuurde en  zodoende dwars door Amerika gereden met die dingen
En zo blijkt maar weer oude liefde roest niet, want zodra er hier in Nederland de eerste combines in het land rijden, begint het ook bij Hein weer te kriebelen. Gelukkig heeft één van onze buren een loonbedrijf met 5 combines en op zulke mooie dagen is het top drukte en heeft hij altijd wel een paar handjes extra nodig.


Maar goed ook ik beland volgende week op z,n ding, want terwijl  zwager Izaak zich met zijn zoon  vermaakt in Disneyland, hopen wij in ongeveer 4 dagen zijn tarwe te oogsten. Daarna plakken Hein en ik er een vakantie aan vast en gaan we richting de bergen en wat oude bekende van Hein opzoeken.
Begin September vliegen we door naar Minesota om daar in Blue Earth, Heins oude woonplaats nog wat vrienden te bezoeken.


Druk programma maar we verheugen er ons enorm op en ik ben zeer benieuwd  hoe het er bij Izaak in de zomer uit ziet. Warm en stoffig denk ik,  keek net naar de verwachting voor de komende 14 dagen en zag temperaturen van boven de 30 graden......
Lang leve Airconditioning!!!!

De tablet gaat mee, dus ik ga proberen om tussen de bedrijven door jullie op de hoogte te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten