woensdag 8 mei 2013

Little house on the prairie.......





Little house on the prairie, een televisie serie die uitgezonden werd in the jaren zeventig en tachtig over het boerenleven in het midwesten van amerika in einde van de de negentiende eeuw. Gelukkig is er sinds die tijd veel veranderd en hebben paarden plaats gemaakt voor tractoren en hebben zaaimachine,s het leven van de boeren een stuk makkelijker gemaakt. Maar als ik naar het huis van mijn zwager kijk, moet ik toch denken aan de titel van deze serie. Het is een houten huis gebouwt halverwege de vorige eeuw, maar van binnen gelukkig wel voorzien van alle hedendaagse gemakken.

Ik ben hier samen met Hein en onze buurman Jan om zwager Izaak te helpen om z,n Tarwe, suikerbieten en vlas op tijd de grond in te krijgen.  Izaak kon door een klein ongelukje letterlijk even niet meer uit te voeten en omdat dit voor hem op zeer ongunstig tijdstip gebeurde werden de hulptroepen vanuit  Nederland weer in gevlogen.

Hier onder een kleine foto impressie van het werk van de afgelopen dagen....







De mannen hebben het druk met land op werken en inzaaien en ik word als manusje van alles ingezet, wat betekent dat ik er op uit word gestuurd om onderdelen te halen, als taxichauffeur dienst doe en ook mijn diensten als koffie juffrouw en kok worden dankbaar aanvaard. Het is hier lekker weer dus tussendoor lees ik een boekje, werk ik in de tuin, word ik bruin en de motorbike/grasmaaier worden door mij op snelheid getest.
Het werk ligt aardig op schema, dus voordat we zaterdag weer in het vliegtuig stappen zullen de meeste gewassen ingezaait zijn. Izaak,s voet gaat inmiddels iets beter dus na half mei gaat het hem hopelijk lukken om z,n bonen in te zaaien. Een toeristische tripje zoals afgelopen jaar zit er denk ik niet in dit keer of we moeten vrijdag nog tijd over hebben, maar daar ga ik niet vanuit. Op de heen weg hadden we een overstap in Vancouver en wat ik daar van kon zien beviel me wel, dus een rit in de omgeving van Vancouver en dan door de rocky,s naar Calgary staat inmiddels op ons verlanglijstje.

Ik had het afglopen jaar zuinig aan gedaan wat betreft kleding kopen, maar ik vrees dat ik van de week me een klein beetje te buiten ben gegaan en mijn zomer garderobe wat heb bij gevuld. ik had verleden jaar al gemerkt dat de prijzen van kleding hier veel lager liggen dan bij ons, dus toen ik van de week boodschappen ging doen in Lethbridge kon ik mooi even rond kijken.
Zo belanding ik na de reguliere shoppingmall waar ik al twee American Eagle T-shirts kocht, bij Value Village een soort outlet shop waar ik erg goed kon slagen.
2 korte broeken
1 trui
1vest
1 overhemd voor Hein
1 soft shell jas
en
2 topjes
Voor de belachelijke prijs voor net geen vijftig canadese dollars, dat is omgerekend ongeveer 37 euro, liep ik blij de winkel weer uit. Ik had met dit doel al wat ruimte in onze koffers vrij gelaten dus dat kwam goed uit.
Zo dit was even een kleine update over waar we hier mee bezig zijn en vanaf zondag zijn we gewoon weer terug in Nederland......



1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je weer in Canada bent, en fijn dat je je zwager zo kunt helpen. Mooie foto's Annemieke.
    Jammer dat je er niet nog een week aan vast hebt geknoopt, tja werk in Nederland wacht weer op jullie natuurlijk.
    Groetjes ut Ljouwert. Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen