woensdag 11 april 2012

Een ambiteus volgend project


Oké ik wil jullie deelgenoot maken van een nieuw project wat op stapel staat, naast het verven van de hekken en het schuren en white washen van een aantal kasten. Ja je kan het er maar druk mee hebben,  wie heeft er nu nog tijd om te werken. IK voorlopig niet ha ha….. Een paar weken geleden zag ik in de plaatselijke kringloop dit stoeltje en er bleken er twee van te zijn. Nu wil het toeval dat ik vorig jaar ook z,n stoeltje voor 4 euro heb gekocht op een rommelmarkt hier in de buurt. Dit exemplaar is bekleed met skai , maar er waren wat scheuren ontstaan, maar ik zag me zelf dat toentertijd niet direct op nieuw met skai bekleden. Na wat rond vragen vond ik voormalig collega en handy man van Herstelhotel de Kim,  Herman bereid dit te zijner tijd voor mij te doen. Nu heeft Herman het erg druk met allerlei projecten, dus mijn stoeltje staat nog steeds ergens te verstoffen maar ter zijner tijd komt het vast wel weer mijn kant op. Maar goed, eerst liep ik door in de kringloop, maar één maal thuis lieten deze twee stoeltjes mij toch niet meer los. Een kwartier voor sluitingstijd besloot ik terug te gaan en daar stonden ze nog steeds op mij te wachten. Voor 15 euro werd ik de nieuwe eigenaar en eenmaal thuis gekomen belande ze in de garage,bij de andere projecten die ik verzameld heb de laatste tijd. Later die week kreeg ik de nieuwste buitenleven in de bus. Een leuk blad waar ik een abonnement op heb sinds ik op het platte land woon. S, middags zat ik onder het genot van een kopje thee, hier eens door heen te bladeren toen mijn oog op de volgende foto viel.





.
Zie daar mijn stoeltje, maar dan in de nieuwe versie en voor een wel onwaarschijnlijk hoge prijs. Dat maakt z,n aankoop dan net even leuker. Vervolgens begon ik te fantaseren over het opknappen van deze twee stoeltjes en na een tijdje kijken en bedenken hoe dit in z,n werk gaat. Kwam ik tot de conclusie dat dit mij ook wel zou lukken.  Het enige is dat ik niet in het bezit was van een naaimachine en ook is het al minstens twintig jaar geleden, dat ik achter zon ding gezeten heb. Toen ik mijn plan vorige week met vriendin Gem besprak, bood zij mij haar naaimachine te leen aan en moet er binnenkort toch echt van komen. Eerst maar eens oefen op een paar kussentjes voor buiten op de bank en als dat me goed af gaat dan wil ik de stoeltjes bekleden,met een blauwe jeans stof. Door jullie van deze plannen op de hoogt te brengen kan ik eigenlijk niet meer terug en moet ik dit plan ten uitvoeren brengen. Gelukkig heb ik nog een moeder en enkele vriendinnen die reuze handig met de naaimachine zijn, dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit met behulp van hun tips helemaal goed gaat komen…… Het eind resultaat krijgen jullie ter zijner tijd te zien.




3 opmerkingen:

  1. Leuk!!! Maar moet de stof er niet omheen strak geniet worden? Bij de Bieb zijn vast wel boeken waar in staat hoe je dat moet doen. Wat binne we creatief niet! Ik ben ook al weer aan het freubelen.
    Gr Hendrika ,alias Juweeltsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Hendrika,
    Dit is nog een foto zoals hij is in de oude staat. Er zit nu een soort rok omheen die ik even omgeslagen had om zijn leuke pootjes te laten zien. Je moet de stof er inderdaad omheen nieten.Ik heb al wat video,s bekeken op you tube hoe dat in zijn werk gaat en dat gaat helemaal goed komen...
    Veel freubel plezier... Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annemieke,
    Leuk dat je ook bij mijn blog terecht bent gekomen.. De stoeltjes zijn een leuke uitdaging. Als stoffeerder weet ik er wel van alles vanaf.. let er vooral goed op dat het binnenwerk goed is, zo zonde als je veel zweetdruppels hebt verbruikt op de buitenkant en daarna blijkt dat je door het binnenwerk zakt...
    Groet
    Bianca
    D'oude kans

    BeantwoordenVerwijderen