zaterdag 21 april 2012

Boeren leven aan de andere kant van de wereld

Zo ik bevind me letterlijk in een ander wereld deel, Na een vlucht van achtenhalf uur donderdag middag geland op Calgary Airport. Als je daar bijna land zie je aan de linkerkant als je daar land de Rocky mountains liggen. Op ongeveer anderhalf uur rijden van de stad. Leuk, maar wij reden vervolgens nog 2 uur in zuidoostelijke richting naar het dorpje Enchant. We komen hiertenslotte om te werken. Misschien dat er later in de week nog even gelegenheid is om wat te bekijken, maar voorlopig zijn mijn dagen hier gevuld met rijden op een tractor en het opwerken van het land, zodat dit ingezaait kan worden. Het boeren leven begint hier al vroeg, maar door het tijdsverschil is het om zes uur opstaan gelukkig geen enkel probleem. Vanochtend toen ik opstond was het -2,5 graad onder nul en vanmiddag word het ongeveer twintig graden. Gelukkig zit er verwarming en airco in de tractor. Zelfs in mijn leren met luchtgeveerd stoel zit verwarming om s, ochtends mijn koude achterwerk te vewarmen. Verder zit er Gps en cruis controle op dat ding, Dus als hij eenmaal rijd hoef ik de volgende 1,6 km niks anders te doen voor uit en achteruit te kijken of alles goed gaat. Aan het einde van het perceel neem ik het  weer over en stuur ik hem een mooi rondje naar de volgende lijn en dan druk ik op de Go knop en dan neemt de gps hem weer over en zo onstaan er allemaal mooie strakke lijnen in het land, klaar om ingezaait te worden. Gisteren twaalf uur op de tractor gezeten, maar met  mijn ipod en een natje en een droogje is dat prima uit te houden. Er is hier niet veel te zien het is een grote wijdse vlakte met af en toe een paar boerderijen en een klein dorpje met ongeveer 500 inwoners. de dichts bijzijnde grotere stad is lefthbridge hier ongeveer een uur rijden vandaan. Geloof dat ik maandag ochtend met een grote chevorlet pick up truck er op uit ga omdaar onderdelen en boodschappen te halen. Ben benieuwd, voor de rest zijn het voornamelijk lange dagen op de tractor, zolang het goed weer blijft, maar tot dinsdag ziet het er goed uit met op maandag tempraturen van rond 25 graden. Dus ik mag niet klagen als ik van Hein in nederland hoor dat het regend en maar 12 graden is. Zo voorlopig laat ik het hier even bij..... Wie weet later in de week nog een update....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten